Dunia makanan amat berharga bagi semua insan di alam ini dengan itu hargailah makanan ketika ini maka lahirlah"Dunia Inspirasi Makanan Nusantara". Disini juga ada beberapa coretan tentang resepi, restoran, tempat percutian dan sebagainya dimana semuanya ada kaitan dengan makanan yang boleh menjadi panduan bagi anda semua ..........

"Sila Klik Disini"

Pengikut Saya (Followers)

Friday, September 10, 2010

Busana Di Hari Raya Aidil Fitri (10/09/2010)

........ ni busana raya dari h/mate aku ........


....... ni lak busana raya aku tahun ni ......... heh ..... heh ..... heh ...... lawa tak ......


........ Assalammualaikum ....... Selamat Hari Raya Aidil Fitri ........ Maaf Zahir dan Batin ........ dari saya hamba yang kerdil ni kepada semua pembaca2 blog saya ni ye ...... mana lah tahu kan kalau ada sesiapa yang aku terkasar bahasa ke .... atau tersalah cakap ke tercuit ke ....... ampun maaf ku minta ye ...... ok lah cam ne raya hari ni ....... mesti semua nyer kepenatan ye ..... mana nak layan tetamu .....mana nak beraya ke rumah sanak saudara lagi betul tak ..... so aku ni lak sebatang kara ..... mak ayah dah lama pergi meninggalkan diri ku ini uhuk ...uhuk ...uhuk ..... sayu lak rasa nyer ..... tapi nasib baik lah ada h/mate aku ..... aku pun beraya di kampun dier kat Johor sana ...... nak beraya ngan adek beradek aku mereka semua dah berkeluarga besar ..... dan masing2 beraya di kampung halaman masing2 jadik tak pe lah aku ni pun tak kisah sangat ......yang penting aku masih ingat dan masih sayang lagi pada abang2 ku yang berdua tu ....... cayang dier .......

...... ok nak diteruskan coretan aku sempena hari raya ni ...... semalam aku sampai kampung h/mate aku tu ..... aku tolong keluarga angkat aku menyediakan persiapan terakhir lah ..... aku disuruh mereka masak rendang ...... daging 7kg uuu ...... tapi tak pe nasib baik la ni aku boleh memasak ...... apa lagi aku tunjuk kan skill memasak rendang aku tu ..... aku buat Rendang Pedas orang Perak ....... maka jadik lah jugak rendang tu ..... dan banyak lagi lah persediaan keluarga angkat aku tu yang aku tolong sama ..... dan ari ni lak Raya ..... yahooooooo rayaaaaa ....... so kat atas tu pesen busana raya aku ngan h/mate aku tu ...... ok tak ...... maklum lah dah ado2 ni ...... tu bergambar kat masjid kat Johor tu sebelum solat sunat Hari Raya ......

....... pas tu abis je solat sunat raya kita orang pun balik umah jap makan2 ape yang patut kat umah ..... so gi lak Kluang kerumah kawan baik kita orang berdua kat sana ....... dah beraya kat sana gi lak solat Jemahat lak ....... langsung pas tu ke JB lak gi umah member2 kita orang kat sana ..... aku ni sbenarnyer org N9 ..... tapi bila kawan ngan h/mate aku ni ramai lak member dari selatan ni lak ...... so dah puas beraya kt sana sampai malam baru balik ....... bersih2 kan diri semua untuk tidoooooo ...... tapi sebelum tido aku update jap blog aku ni sempena hari raya yer ...... ok lah tu je ..... esok raya kedua nak kena balik KL semula ..... jadik malam ni kena tido puas2 ok sebab kena drive esok ke KL ..... jadi tu je lah coretan aku ........ Selamat Hari Raya ...... dan Selamat Malam ......wasalam ......


No comments:

Post a Comment