Dunia makanan amat berharga bagi semua insan di alam ini dengan itu hargailah makanan ketika ini maka lahirlah"Dunia Inspirasi Makanan Nusantara". Disini juga ada beberapa coretan tentang resepi, restoran, tempat percutian dan sebagainya dimana semuanya ada kaitan dengan makanan yang boleh menjadi panduan bagi anda semua ..........

"Sila Klik Disini"

Pengikut Saya (Followers)

Wednesday, September 15, 2010

Jalan-jalan Cari Makan Di Satay Station, Kg. Pandan

....... ni dier papan tanda di luar Satay Station tu ........


........ ni plak satay yang aku order Satay Ayam ... tapi Satay daging dier lom sampai lagi tengah bakar .......


....... suasana di luar Satay Station ...... kita leh gak makan kat dalam umah dier tu ..... makan ala2 cam umah Melayu dok bersila ......


SATAY STATION

...... Selamat Hari Raya Aidil Fitri semua ...... maaf la dah lama tak update blog ...... so malam ni saya update ...... cam ne raya tahun ni semua? ...... aku ok je ..... biasa lah beraya kat kampung h/mate aku kat Ayer Hitam, Johor ...... biasa lah best gak sebab h/mate aku ni ramai adek beradek jadik riuh lah time raya ni ....... ok lah dah abis raya ..... balik KL semula ..... ni nak cerita sikit lah pasal Satay Station ni ...... aku dah lama makan kat sini sebab satay dier memang sedap bagi tekak aku yang bujang ni la ...... dan lagi satu senang sebab tak jauh dari umah ...... tak sampai 5 minit je dari umah ......

...... ok lah Satay Station lokasinya terletak di area Kg. Pandan Dalam ...... tapi kalau sesiapa tak tahu lokasi nyer ni kat area Setiawangsa pun ade ..... berdekatan dengan Restoran Ikan Bakar Sekichan ..... dan dier ada lagi 2 cawangan ...... tak ingat lah aku kat mana lak lagi 2 cawangan dier tu .... satay dier sedap .... rempah2 nyer terasa dan harga nyer gak berpatutan ..... disamping tu jugak dier ada satu lagi makanan yang istimewa .... iaitu MEE REBUS BONDA ..... sedap dan aku rasa lebih kurang cam Mee Rebus Johor pun ade ..... tapi sedap la ..... yang best nyer kalau kita nak makan satay sangat tak yah lagi nak gi Kajang dari KL ni sebab nak kesana tu kan jauh kan dan makan masa lak ....... aku boleh kata sebulan sekali atau 2 kali sebulan mesti makan satay kat Satay Station ni ...... air minuman dier pun sedap dan nyaman dan air yang selalu aku order adalah APPLE ASAM BOI ..... fuhhhh ....sedap bangat .....

...... ok la tu dier serba sedikit coretan aku untuk seketika ni ..... jadik kalau sapa tak pasti cam nak pegi calling2 je aku ok .... no phone aku ade kat profile aku kat atas tu ok ...... dengan itu selamat malam ...... wasalam .......



No comments:

Post a Comment