Dunia makanan amat berharga bagi semua insan di alam ini dengan itu hargailah makanan ketika ini maka lahirlah"Dunia Inspirasi Makanan Nusantara". Disini juga ada beberapa coretan tentang resepi, restoran, tempat percutian dan sebagainya dimana semuanya ada kaitan dengan makanan yang boleh menjadi panduan bagi anda semua ..........

"Sila Klik Disini"

Pengikut Saya (Followers)

Saturday, September 4, 2010

Berbuka Puasa Di Restoran Rebung

.......... permandangan di dalam "Restoran Rebung" ........ tu meja buffet untuk juadah berbuka puasa sahaja ....... macam2 juadah ada diantaranya rojak mamak, mee goreng, kuew teow goreng, kueh mueh tradisional, roti jala dengan kuah kari ada, kuah durian ada, rojak buah ada, cream caramel ada dan berjenis2 juadah lah yang ada kat situ ..........


....... hah tu h/mate aku sambil nak tunggu waktu berbuka puasa ntah sape2 lah dier sms tu ........ aweks kut ....... he...he...he......... aku lak suke part ambik2 gambor ni je .......


........ diantara juadah2 yang ada diatas meje buffet tu .........


......... ni diantara juadah utama yang aku ambik pas solat maghrib, tu nasi ulam, rendang pucuk ubi, asam pedas ikan pari, sambal tempoyak pucuk ubi, ikan kembung panggang dengan air asam yang aku letak kat atas ikan tu je ........


.......... ni dier tuan punya "Restoran Rebung" Chef Ismail ngan h/mate aku Noel ........ peramah betul Chef ni sampai aku terbahak2 dengar celoteh dier .........


......... ni lak sempat lah aku ngan h/mate bergambar dengan Chef Ismail, Chef Florence dan tu yang sebelah Chef Florence tu rakan mereka berdualah tu ..... lokasi ni kat dalam restoran kat dapur tajaan PENSONIC ...... Chef Ismail dan Chef Florence tu kan DUTA PENSONIC ............


"RESTORAN REBUNG"
......... Salam sejahtera semua kepada pembaca yang setia ngan blog aku ni lah ye kalau ade ....he .... he.... he...... hari ni bukan ape nak cerita sikit lah semalam aku buka kat ne tau tak ....... kat "Restoran Rebung" alah kepunyaan Chef Ismail tu ....... best gak berbuka kat situ ....... tu lah tak de rancangan pun nak berbuka kat situ tapi disebabkan kan h/mate aku kuar lewat keje dan nak berbuka tempat lain dah tak de masa so aku just cadang je kat h/mate aku ape kata kita berbuka puasa kt situ je ....... dan dier kata ok .... so ape lagi jom la ....... he.... he....he.... macam2 juadah lah yang ade kat situ ........ sampai tak termakan lah aku nak makan ..........

...... kalau nak cite macam2 juadah ada dan meja buffet dia ade 3 kawasan yang menghidangkan juadah2 dari semua negeri ....... jadik ape lagi bedal saje lah ....... tapi tak leh banyak2 al maklum lah aku ni pun dah kertu ade penyakit HBP so kena kurang lah makan tu ...... h/mate aku pun lebik kurang cam tu gak tak makan banyak sangat orang kata ape just rasa2 je ....... tu kat atas tu lah sebahagian dari gambar2 semasa aku ngan h/mate aku berbuka di "Restoran Rebung " tu ....... masa tu gak Chef Florence tengah masak biskut nak di jual jadik ape lagi h/mate aku beli lah dan rembat satu ...... nama biskut tu Chef Ismail kata "Ole Ole Sayang" rasa biskut tu lebih kurang rasa biskut Dahlia gak tapi lagi sedap dari tu .......

....... sempat lah gak berbual2 dengan Chef Ismail tu dan siap dok lagi kat meja kita orang sambil borak2 kosong ngan kita orang ....... peramah dan mesra gak Chef Ismail ni orang nyer ...... rupe nyer dier ni gak orang Chengkau, N9 ...... kira suku sakat aku gak lah tu ...... siap offer aku raya ni datang lah beraya kat uamah dier ..... aku kata insyaallah kalau panjang umur sampai lah tu ......

...... ok lah semua ..... tu lah sebahagian coretan aku semasa berbuka puasa kat "Restoran Rebung" jadik kalau ade sesiapa nak berbuka puasa atau pas Raya ni ni nak lunch atau dinner leh lah gi kat Restoran Rebung tu kat Bangsar, dibelakang Dataran Maybank je ....... mudah sangat lokasi nyer ....... Wasalam ......

1 comment:

  1. Waah..waaaah..waah..dah lama tak ke rest.rebung..last 4 thn lalu pi sana..jom belanja saya makan di rest.rebung ;-D

    ReplyDelete