Dunia makanan amat berharga bagi semua insan di alam ini dengan itu hargailah makanan ketika ini maka lahirlah"Dunia Inspirasi Makanan Nusantara". Disini juga ada beberapa coretan tentang resepi, restoran, tempat percutian dan sebagainya dimana semuanya ada kaitan dengan makanan yang boleh menjadi panduan bagi anda semua ..........

"Sila Klik Disini"

Pengikut Saya (Followers)

Sunday, June 13, 2010

Kenangan di Kenduri Kahwin Anak Buah Member Noel's di Semenyih, Selangor (13/06/2010)

..... ni lah dier pengantin baru ... cantik tak? ..... cantik kannn .... cam raja zaman dulu2 kan .... anak buah member housemate aku, Kak Ana .... macam pinang dibelah 2, masa ni tengah dok tengok orang bersilat biasa lah adat orang Melayu kita kannn .......


...... persembahan silat Melayu cam zaman dulu2 .... untuk pengantin baru ..... adat cam ni jangan harus ditinggalkan ........


...... ni lak housemate aku lah .... tengah bawak buah tangan (orang Jawa lak kata "BONTROT") yang pihak pengantin beri ...dalam beg tu adalah serunding kelapa dan ketupat segera ada gak gula2, coklat dan cupcake serta telur rebus ...


...... Kek Pengantin Baru ..... pink gak 3 tingkat lagi ..... cantik dan sesuai lah untuk majlis potong kek nanti .....


....... hah ni pulak pelamin dier .... warna pink gak ... cute la, terletak kat area luar rumah ..... bagus gak lokasi dier ... mudah untuk semua tetamu melihat pengantin baru .......


....... meja makan pengantin .... semua nyer warna pink.... cantik gak ........


....... Assalamualaikum semua hari ni ...... sihat ke? ...... moga2 sesiapa yang baca blog saya ni semuanya sihat walafiat ..... ni bukan ape cuma nak kongsi je coretan saya ari ni .... so tengahari tadi saya pergi rumah kenduri orang kahwin .... tulah anak buah member opis housemate saya, mula2 tu malas gak nak gi tapi bila housemate saya pujuk2 ok gak la .... maklum lah cuti sekolah ramai orang buat kenduri kahwin ...... rumah pengantin tu plak kat Taman Pelangi, Semenyih ...... kawasan tu gak area nak gi kampung orang tua aku kat Beranang, N9 ...... wahhhhh bila sampai area tu ..... terperanjat beruk gak aku ..... kawasan tu semua nyer dah maju, ada TESCO lagi kat area situ .... ada kolej ...... dan macam2 lagi ada di situ .......

...... so senang gak nak cari rumah pengantin tu sebab pelan pada kad jemputan tu ok belaka .... bila sampai dalam pukul 1.30 tengahari, perut pun dah berkeroncong, ape lagi kita orang serang lah khemah pengantin tu, pengantin lak dah nak mula bersanding .... gambar kat atas tu .... jadik kita orang pu ape lagi terus lah ke khemah .... waaaahhhhh ....... makanan yang disajikan secara buffet meriah nyer ... kita orang ape lagi ambil lah makanan ....ada nasi beriani, ayam masak merah, dalca sayur, ada korma daging, papadom, semuanaya ada ....makanan nya sedap2 belaka ..... atas meja lah ada dessert pulak ada tapai pulut dan agar2 pandan pun sedap gak .... dah kenyang tu tengok pengantin bersanding jap dan terus balik dan dapat lah buah tangan cam dalam gambar housemate saya bawak tu .... kepada Kak Ana, terima kasih saya ucapkan kerana sudi menjemput Noel dan saya ke majlis kenduri kawin anak buah Kak Ana tu, jadik tu jelah coretan saya wat minggu ..... selamat berhari minggu..... wasalam .....


No comments:

Post a Comment